donderdag 31 december 2015

Vuurwerkbommen vernielen huizen in Velsen: "Dit is expres gedaan, ik ben niet zo geliefd"

<p>VELSEN-NOORD Onbekenden hebben vannacht een steen met een vuurwerkbom door het voorraam van een huis in Velsen-Noord gegooid. Het was een aanslag, reageert de geschrokken bewoonster: "Ik ben niet zo geliefd." </p><p>De vuurwerkbom werd om 02.10 uur naar binnen gegooid bij Jolanda Reurinks woning&nbsp;<span>aan de Ingenieur Krijgerstraat.&nbsp;</span>Het vuurwerk ontplofte in haar woonkamer. De schade is enorm, vertelt ze aangeslagen aan RTV NH.&nbsp;</p> <p>Ze was gelukkig&nbsp;niet thuis, maar bij haar dochter en haar kleinkind. "Ik werd vanmorgen wakker en de telefoon stond roodgloeiend van m'n zoon die wel thuis was. Die zei: 'Mamma, kom je naar huis, want er is wat aan de hand'. Ik ben meteen m'n bed uitgegaan, heb m'n kleren aangetrokken en ben naar huis gelopen. Toen zag ik het."</p> <p>Haar eerste reactie? Reurink: "Schrik, kwaadheid. Waarom? Wat heeft dit voor nut?"</p> <p><strong>Expres gedaan</strong><br />Ze heeft stellig het idee dat het expres is gedaan. "Ja, absoluut. Dat weet ik wel zeker. Er zijn wel mensen die mij niet leuk vinden. Maar ik bemoei me met niemand. Ik heb wel een vermoeden van iemand die mij bedreigd heeft. Maar dat wordt uitgezocht door de politie."</p> <p>De verdrietige Reurink laat het er niet bij zitten. "Het is wel mijn huisje. Het zijn mijn spulletjes en het is mijn domeintje. Daar hoort niemand aan te komen. Dat doe ik ook niet bij een ander. Van binnen huil ik." Dan breekt ze. Met een brok in haar keel: "Ik kan niet zeggen dat ik mijn kleindochter ga halen en dat ik in mijn huis ga zitten met Oud en Nieuw."</p> <p><strong>Beschermengeltje</strong><br />Ook in IJmuiden werd er door vuurwerk veel schade toegebracht aan een huis. Dat gebeurde gisteravond aan de Van Leeuwenstraat.&nbsp;"Het was een heel flinke knal", vertelt de bewoonster een dag later. "Het glas vloog om m'n oren. Ik ben gelukkig niet geraakt. Ik had een beschermengeltje."</p> <p>Ze stond heel dichtbij toen het vuurwerk afging. "Ik reageerde op m'n katten. Die liepen brommend naar de gang toe. Ik dacht dat er iemand voor de deur stond. Ik deed de deur open en toen kwam die knal."</p>

from RTV N-H - nieuws http://www.rtvnh.nl/nieuws/177020/Vuurwerkbommen%20vernielen%20huizen%20in%20Velsen:%20%22Dit%20is%20expres%20gedaan,%20ik%20ben%20niet%20zo%20geliefd%22