woensdag 29 juni 2016

Taxichauffeur mishandeld in eigen taxi: "Moest vechten voor m'n leven"

VENHUIZEN Taxichauffeur Jeffrey Kleine (43) uit Zwaag is afgelopen weekend mishandeld in zijn taxi. Een klant bond onder meer de gordel van Jeffrey om zijn nek, zolang tot hij bijna stikte. "Ik moest vechten voor m'n leven."

Jeffrey pikt die bewuste avond een stelletje op bij crossterrein Venhuizen. Op een zeker punt in de rit verdenkt het stel Jeffrey ervan een andere route te rijden, zodat hij meer geld kan vragen. De twee schelden hem uit, maar daar blijft het niet bij.

De taxichauffeur is niet van het gescheld gediend en verzoekt de twee de reis lopend voort te zetten. Dat schiet in het verkeerde keelgat. Eén van de twee trekt de gordel van Jeffrey strak om zijn keel, waardoor hij geen lucht krijgt. "Ik voelde alles wegtrekken uit mijn hoofd", beschrijft hij. "Ik ben letterlijk en figuurlijk op handen en voeten uit de taxi gekropen."

Accent
Het is helaas niet de eerste keer dat Jeffrey te maken krijgt met geweld in zijn taxi. Drie weken geleden was het ook al raak na de kermis in Venhuizen. Hij denkt dat zijn Amsterdamse accent te maken heeft met de agressie. "En als ik een kleurtje krijg, schelden ze me uit voor Marokkaan of Turk. Ik woon hier al 36 jaar, maar nog steeds verslijten ze me voor buitenlander die niet geaccepteerd wordt."

Vandaag rijdt Jeffrey met onze verslaggever weer langs de plek waar het gebeurde en dat valt hem zwaar. "Ik zal toch die drempel weer over moeten, want ik zal mijn brood moeten verdienen. Hoe moeilijk het ook zal zijn."

De politie heeft inmiddels een verdachte gearresteerd voor de mishandeling van Jeffrey.



from NH - nieuws http://www.rtvnh.nl/nieuws/187582/Taxichauffeur%20mishandeld%20in%20eigen%20taxi:%20%22Moest%20vechten%20voor%20m'n%20leven%22