maandag 28 december 2015

Spelende kinderen getuige van steekpartij in Amsterdam

<p>AMSTERDAM (AT5) Op de Bernard Loderstraat in Amsterdam Nieuw-West is vanmiddag een man aangetroffen met een steekwond in het bovenbeen. Hij werd neergestoken na een ruzie op straat.</p><p>Getuigen zeggen dat er een jonge jongen is gestoken na een vechtpartij met een man van rond de dertig jaar oud. "Ze gingen eerst vechten daarachter. Daarna zag ik hier iemand rennen. Hij zei: ja, ik ben gestoken. Toen had ik de politie gebeld en toen kwam de politie", zegt een van hen.</p> <p><strong>Kinderen getuige</strong><br />Twee spelende meisjes waren ook getuige van de steekpartij. "Ik zag een Marokkaanse man, toen kwam een andere man. Toen begon hij te zeggen: ik ken je ergens van. Toen zei die andere man, nee laat me met rust. Toen werd die andere man helemaal gek. Toen had hij hem neergestoken met een mes. Die ging toen schreeuwen, help ik werd gestoken", vertellen ze.</p> <p>De gebeurtenis maakte veel indruk op de kinderen. "We zijn heel erg bang. We gingen rennend naar huis en vertelden tegen onze ouders wat er gebeurd was."</p> <p>Een woordvoerder van de politie kon nog niks zeggen over de aanleiding voor de steekpartij.</p>

from RTV N-H - nieuws http://www.rtvnh.nl/nieuws/176869/Spelende%20kinderen%20getuige%20van%20steekpartij%20in%20Amsterdam