maandag 25 februari 2019

Van Niekerk reageert: "Geen racistische uitspraken gedaan"

MIJDRECHT - Ron van Niekerk vindt dat hij geen racistische uitlatingen gedaan aan het adres van een speler van WV-HEDW. De voetbaltrainer, die na veel ophef door het Mijdrechtse Argon op non-actief is gezet, reageert maandag voor het eerst in de media.

In het AD zegt Van Niekerk: "De beschuldigingen zijn totaal misplaatst en ongegrond. Het zijn onterechte beschuldigingen en ze hebben mij zeer aangegrepen." Ook zegt hij er van overtuigd te zijn dat de lucht geklaard wordt.

Op Radio Veronica herhaalde Van Niekerk de ontkenning maandagmiddag. "Ik heb dat niet gezegd. Ik ben een ambitieuze trainer die meeleeft en ... weleens wat te veel zegt, maar niet discriminerend of racistisch. Dat zit niet in mij." De vanwege de uitlatingen opgestapte teammanager Marcus de Jong van Argon zei daar zondag bij RTV Utrecht over dat hij Van Niekerk geen racist vindt, maar dat zijn uitlatingen dat wel waren.

De Jong is één van de meerdere mensen die heeft gehoord wat Van Niekerk in de bewuste wedstrijd riep. "Ik heb ook appjes gekregen van spelers van WV-HEDW waarin werd geschreven wat Ron heeft geroepen."

Het bestuur van Argon verklaarde dit weekend bij monde van voorzitter Ton Goedemoed dat niemand hem verteld heeft wat de trainer heeft geroepen. Ex teammanager De Jong bestrijdt dat. "Ik heb aan het bestuur laten weten waarom ik ben opgestapt."



from RTV Utrecht http://rtvu.nl/n/1884741/