dinsdag 31 juli 2018

Dafne Schippers klaar voor EK Atletiek: "Zin om lekker te lopen"

PROVINCIE UTRECHT - Nog een kleine week en dan verdedigt Dafne Schippers haar Europese titel in Berlijn. Ondanks de stroeve sportieve start benadrukt ze dat haar seizoen nog niet voorbij is en er nog van alles kan gebeuren. "Ik kan heel lang nadenken over de mindere punten, maar uiteindelijk moet ik door."

Schippers heeft dit seizoen tot nu toe het nodige gewonnen, maar er waren ook mindere momenten voor de tweevoudige wereldkampioene uit Utrecht. Zo is ze gediskwalificeerd na een valse start op het NK Atletiek afgelopen juni in Utrecht en haalde ze vorige week een teleurstellende zevende plek op de 200 meter bij de Diamond League in London.

JETLAG
Haar moeilijk periodes schreef ze in een eerder interview met RTV Utrecht toe aan de reizen die ze maakt. Ze liep wedstrijden in Shanghai, Doha (Qatar) en het Amerikaanse Eugene. "Die verre reizen en vooral het tijdsverschil waren een aanslag op mijn lijf. Ik kon gewoon niet op mijn top komen."

Nu traint Schippers al een tijdje stabiel in Papendal op een nieuwe atletiekbaan. Dat doet ze vooral 's avonds, omdat de wedstrijden die ze loopt vaak ook laat op de dag zijn.

'GOED IN MIJN VEL'
Vandaag is ze bij de presentatie van de atleten die Nederland op het EK gaan vertegenwoordigen pas laat op de baan. Samen met haar trainer loopt ze ontspannen een rondje over het veld: "Ik weet dat ik op toernooien bijzondere dingen kan doen over het algemeen. Ik zit goed in mijn vel en heb zin om lekker te lopen."

Dafne Schippers komt op maandag 6 augustus voor het eerst in actie op het EK.

[Image:1702283|Daphne Schippers bij de atletenpresentatie.]

from RTV Utrecht http://rtvu.nl/n/1802981/